Skip to main content

بهره برداری از سامانه یکپارچه کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا

نویسنده: 8 اسفند 140216 اسفند 1402بدون دیدگاه

در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (Iotex2021) با حضور سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد پیاده سازی و بهره برداری از سامانه یکپارچه کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا نیز در روز اول نمایشگاه منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری موج، در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (Iotex2021) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد پیاده سازی و بهره برداری از سامانه یکپارچه کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا نیز در روز اول نمایشگاه منعقد شد.

بر اساس این‌گزارش؛  قرارداد پیاده سازی و بهره برداری از سامانه یکپارچه کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا با هدف فراهم آوردن زمینه استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود  در حوزه هوشمند سازی کشاورزی منعقد شد.

کشاورزی همواره به عنوان یکی از ارکان حیات اقتصادی ایران مطرح بوده و بدیهی است شرط ادامه حیات و رشد این حوزه بهره مندی از فناوری های روز از جمله اینترنت اشیا است، در همین راستا پیاده سازی الگوهای مناسب از کشاورزی هوشمند جهت آشنایی فعالان این حوزه موضوعی ضروری به نظر می رسد که ستاد  توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت نیل به این هدف و کاهش ریسک و اصطکاک اولیه جهت حرکت، در فراخوانی اعلام کرد که حاضر به  همکاری با فعالان هوشمندسازی بخش‌های کشاورزی و دامپروری است و انتخاب نهایی پروژه مبتنی بر توانمندی‌های ارائه‌دهندگان اطلاعات و پیشنهادات در یک یا چند بخش کشاورزی و دامپروری خواهد بود و حوزه های مد نظر این پروژه بخش های مختلفی از جمله آبیاری هوشمند ، کاهش تلفات  و افزایش بازدهی مزارع، شیلات و دامداری را شامل می شود .

در کارگروه اینترنت اشیا ستاد توسعه فناوری حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی، طرح پیشنهادی فرافن در میان طرح های ارسالی حوزه کشاورزی هوشمند طرح برتر انتخاب شد. در حال حاضر سه پروژه پرچم دار در حوزه اینترنت اشیا شامل: شبکه ارتباطی اینترنت اشیا، توسعه کشاورزی هوشمند و خدمات شهری هوشمند است.

ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (Iotex2021) در  رویداد هفته ایران دیجیتال با حضور اپراتورهای تلفن همراه کشور و فعالان حوزه اینترنت اشیاء در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که در طول زمان برگزاری آن از محصولات و خدمات بومی در حوزه اینترنت اشیاء با حضور مقامات در این حوزه رونمایی شد.

فرافن

کامنت بگذارید